براي هر کس که ادعاي تو خالي دارد


پيش تر راه هاي ارتباطي با شما دانشجويان عزيز را ذكر كرده بوديم و از شما خواسته بوديم كه حرف ها و معضلات خود را در قالب صنفي با ما در ميان بگذاريد ، مطلب زير نوشته ي دانشجويي است از سوي هم دانشگاهيمان كه خود را با عنوان » ف. ب » معرفي كرده است :

براي هر کس که ادعاي تو خالي دارد

تابستان همين امسال به خاطر اعتراض به درس نمره ي درس *  رفتم پيش معاونت آموزشي دانشگاه. سابقه ي درسي من به حدي هست که خيلي از اساتيد و دانشجويان من رو مي شناسن، و براي کسي قابل باور نيست که استادي مانند آقاي سيدي، تو اين درس من رو مردود کنند.

اما بذاريد قبلش از شيوه درس دادن ايشون و امتحان گرفتنش براي شما بگم. ايشون که اساسا زياد علاقه اي به اومدن سرکلاس ندارن و ترجيح مي دن دو جلسه در ميون سر کلاس حضور داشته باشن. از طرفي درسي هم که ميدن کاربردي تو دنياي واقعي نداره، به خاطر اين که متدولوژي که درس ميدن ديگه خيلي قديمي شده.

حالا برسيم به امتحان. روز امتحان ايشون به خاطر اين که فراموش کرده بودن روز امتحان رو، امتحان نيم ساعت با تاخير برگزار شد. و سوال ها. سوال ها به قدري کثيف آشفته نوشته شده بودن که متوجه شديم ايشون سوال ها رو توي راه و تو ماشين طراحي کردن. از خود سوال ها بگم. بيشتر شبيه امتحان دروس عمومي بود تا امتحان يک درس تخصصي و اصلي .

باري، خيلي از دوستان که هنوز توي مقدمات مسائل کامپيوتر مشکل دارن اين درس رو به قول خودمون پاس کردن و من نه.

برمي گرديم به صحبت من با معاونت آموزشي. من دلايل متعدي آوردم که اين استاد اشتباه کردن و معيار هم رو استاد هاي ديگه اين درس در نظر گرفتم که سابقه ي تدريس و علمي درستي دارن و صرفا به مدرک دکترا اکتفا نکردن. معتقدم که ايشون شايستگي درس دادن تو اين دانشگاه رو ندارن، به خاطر همه دلايلي که گفتم.  و ايشان البته اهانتي کردند که شايسته ي ادبيات يک شخص که ادعاي دکترا دارد آن هم از آمريکا، نيست.

اما من در ترم کذشته شاگرد نمونه ي سخت گير ترين استاد همين درس بودم و با بهترين نمره هم درس رو پاس کردم. همون آدمم و تغييري نکردم. پس اشکال کار کجاست جناب معاونت آموزشي؟!  صرفا مي خوايد هيئت علمي تان مدرک دکتراي آبکي داشته باشن؟

اما ماجرا همين جا تمام نمي شه.

استاد ديگري هم هست. استادي که در نيامدن سر کلاس درسش گوي سبقت را از استاد قبلي هم ربوده. دکترا هم دارد و معروف است اصلا به اين که سر کلاس نمياد. گاهي اگر لطف کند مياد. سر کلاس با موبايلش بارها و بارها صحبت مي کند. در حين صحبت کردن با موبايلش روي تخته مي نويسد تا بي احترامي به شعور دانشجويان را به حد اعلي برساند.

حالا هم که نمره هاي درسش آمده و همه آنهايي که برايش برگه را سياه کرده اندو چند برگه هم اضافه گرفتند و داستان نوشتند نمره ي خوبي گرفته اند.

 بگذاريد دو نمونه براي تان بياورم:

خانمي از همکلاسي ها گفت: «راه  حل برنامه نويسي يک سوال را به کلي از راهي رفتم که مربوط به فصل ديگري از کتاب است و اصلا ربطي به آن سوال ندارد. اما تا آنجا که مي توانستم نوشتم  و سياه کردم»

دوستي از دوستان خودم بعد از جلسه گفت: » براي راه حل سوال برنامه نويسي فقط متن نوشتم و حتي يک خط کد هم ننوشتم.»

هر دو اين دوستان نمره شان از من و خيلي هاي ديگر که راه حل برنامه نويسي رفته بوديم بالاتر شد چرا؟ چون ما نمي دانستيم استاد وجبي صحيح مي کنند؟!

آقاي دکتر شهابي، مسئول محترم IT دانشگاه تهران جنوب، جدا چرا ؟  شما که نمي توانيد به وظيفه اصلي خود بپردازيد چرا حق دانشجويان را تضيع مي کنيد؟!!!

با معضلاتي نظير اين كه گيربانگير تمامي رشته ها را گرفته است چگونه بايد برخورد كرد ، همچون رياست فني – مهندس محمدي – صورت مساله را پاك كنيم و با آمار هاي عجيب و غريب در خصوص تعداد بيشمار معدل زير 16 سعي در نا اميد كردن دانشجويان در بيان معضلات كنيم ، يا همچون معاونت آموزشي – دكتر رستم زاده – درد و دل ها را شنيده اما كاري از پيش نبريم ، يا همچون مديران گروه تنها دانشجويان را مقصر چنين معضلات بدانيم ! دانشگاه آزاد تهران جنوب اگر مدعي پرورش دانشجوي فعال است مي بايست اساتيد فعال از نظر علمي نه مدرك را به كار گيرد . اميدواريم چنين معضلاتي هر چه زودتر حل شود.

رو نوشت اين مطلب براي مهندس! ساسان محمدي ، دكتر رستم زاده و دكتر هاشم زاده ارسال مي شود تا شايد اين مسئولين به پيگيري بيشتر در اين زمينه بپردازند.

نكته 1 : در خصوص حواشي و معضلات انتخاب واحد به زودي مواردي را جهت آگاهي شما و مسئولين منتشر خواهيم كرد.

نكته 2 : در پست بعدي به نحوه ي اداره و ساعت كاري كتابخانه دانشكده فني در حالت عادي و در ايام امتحانات خواهيم پرداخت .

نكته 3 : راه هاي ارتباطي با ما از طريق ايميل ، صفحه ي فيس بوك ، كلوب.كام و يا ادد كردن ما در ياهو مسنجر مي باشد ، مشكلات ، معضلات و پيشنهادات خود در خصوص دانشكده ي خود را برايمان ارسال كنيد . عكس ها و فيلم هايتان را جهت اشتراك گذاري با همكلاسي هايتان برايمان ارسال كنيد.

 

6 پاسخ

  1. آقای محمدی که اصلن گوش نمیده به حرف ها بالکل!‏

  2. این ترم 20 تا از کلاسای بچه های عمران رو بعد از انتخاب واحد حذف کردن ….. دامن 60 درصد بچه های 88-87 رو گرفت…. همه کسایی که انتخاب واحد کرده بودن فردا اومدن دیدن ا مثلا یه استاد خوبشون رو عوض کردن یه استادی که میمردن هم باهاش کلاس برنمیداشتن رو گذاشتن ( بچه های کامپیوتر فرض کنید مثلا پیشرفته رو با هاشمیان داشتی حذف کردن و کلاس صمیمی رو برات گذاشتن…)
    حتی یک هفته بعد انتخاب واحد نیز این اتفاق افتاد…. 3روز پیش کلاس هیدرولیک دکتر چهرازی حذف شد…
    کلیه کلاسای استاد شهرال کاشانیان حذف… فولاد و بتن… کلاس هیدرولوژی الونکار …
    هیدرولیک و ……….!
    یه کلاس رو که از 18 نفر
    یک سری کلاسا رو اصلا باز نکردن!!!! مثل روسازی دکتر فخیم…. چرا؟؟؟ چون مدیر گروهمون با اون استاد حال نمیکنه…. و بهونه میاره که استاد اصلی نیست و دانشجو دکتراست
    !! کلی کلاس باز کرد اما اون کلاسا رو نه
    همه انتخاب واحدامون به فنا رفت… همه 3روز 4روز بودیم اما الان هر روز میام دانشگاه و هر روزم بیشتر از 3 واحد کلاس نداریم…
    خیلیه به خدا با اون استرس انتخاب واحد کنی 4-3 روز بعدش بیای ببینی 8-11 شاید کمتر یا بیشتر از کلاست حذف شده 🙂
    آقایییییی رستم زاده هم که گوش نمیشده
    شاهکار مدیر گروهه عمرانه
    آقای ربیعی فر بهت تبریک میگم
    کل 88-87 ایها هم به شما تبریک میگن و کلی درود بر شما و خانوادتان فرستادن.

  3. اصلاح:

    این ترم 20 تا از کلاسای بچه های عمران رو بعد از انتخاب واحد حذف کردن ….. دامن 60 درصد بچه های 88-87 رو گرفت…. همه کسایی که انتخاب واحد کرده بودن فردا اومدن دیدن ا مثلا یه استاد خوبشون رو عوض کردن یه استادی که میمردن هم باهاش کلاس برنمیداشتن رو گذاشتن ( بچه های کامپیوتر فرض کنید مثلا پیشرفته رو با هاشمیان داشتی حذف کردن و کلاس صمیمی رو برات گذاشتن…)
    حتی یک هفته بعد انتخاب واحد نیز این اتفاق افتاد…. 3روز پیش کلاس هیدرولیک دکتر چهرازی حذف شد…
    کلیه کلاسای استاد شهرال کاشانیان حذف… فولاد و بتن… کلاس هیدرولوژی الونکار …
    هیدرولیک و ……….!
    یه کلاس رو که از 30 نفر 18 نفرش پر شده حذف میکنه میگه جون به ظرفیت نرسده اما همون ساعت جای کلاس حذف شده استاد امام زاده رو میزاره !!!! خب عجیبه نه؟
    چرا هر کلاسی رو حذف کرد جاش امام زاده رو گذاشت؟؟؟
    یک سری کلاسا رو اصلا باز نکردن!!!! مثل روسازی دکتر فخیم…. چرا؟؟؟ چون مدیر گروهمون با اون استاد حال نمیکنه…. و بهونه میاره که استاد اصلی نیست و دانشجو دکتراست
    !! کلی کلاس باز کرد اما اون کلاسا رو نه
    همه انتخاب واحدامون به فنا رفت… همه 3روز 4روز بودیم اما الان هر روز میام دانشگاه و هر روزم بیشتر از 3 واحد کلاس نداریم…
    خیلیه به خدا با اون استرس انتخاب واحد کنی 4-3 روز بعدش بیای ببینی 8-11 واحد شاید کمتر یا بیشتر از کلاست حذف شده
    آقایییییی رستم زاده هم که گوش نمیشده
    شاهکار مدیر گروهه عمرانه
    آقای ربیعی فر بهت تبریک میگم
    کل 88-87 ایها هم به شما تبریک میگن و کلی درود بر شما و خانوادتان فرستادن

  4. نباید زیر بار برید…
    سر کلاساش نرید…
    یا هر جور شده برگه هاتونو بکشید بیرون…میدونم سخته ولی راه حلش همینه …

  5. شگفتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا !

بیان دیدگاه