نرم افزار انتخاب واحد TJ


شهريور ماه را مي توان ماه شلوغي و دغدغه ي دانشجويان براي انتخاب واحد ترم پائيز دانشت ! در اين ميان برخي از دانشجويان با استفاده از علم برنامه نويسي نرم افزاري تعبيه كرده اند كه به انتخاب واحد دانشجويان كمك كند و بر خلاف عدم برنامه ريزي صحيح مسئولين كه هر روز شاهد پس رفت در عرصه ي انتخاب واحد هستيم اين دانشجويان با تلاش اين نرم افزار را براي راحتي كار ديگر دانشجويان تعبيه كرده اند.

در توضيحات اين نرم افزار آمده است :

این نرم افزار با هدف تسهیل در انتخاب واحد و بهبود وضعیت فعلی سایت انرول طراحی شد و با استفاده از پیشنهادات دانشجویان عزیز نسخه های بعدی و بهتر برنامه به صورت مداوم در حال انتشار است.
کارکرد نسخه ی فعلی نرم افزار به این صورت است که با رابط کاربری ساده ای از کاربر لیست تمام درس هائی که کاربر مایل است در این ترم بردارد را دریافت می کند سپس لیست تمام کلاس های موجود در این درس ها را نمایش می دهد .

در ادامه توضيح داده شده است كه :

لیستی که نمایش میدهد سه ویژگی منحصر به فرد دارد :
1- از نظر جنسیتی با دانشجو همخوانی دارد.
2-ظرفیت خالی دارد .
3-این لیست در بازه های زمانی قابل تنظیم، رفرش (به روز رسانی)می شود و در صورتی که کلاسی که قبلا پر بوده  افزایش ظرفیت پیدا کرده باشد یا به هر ترتیب خالی شده باشد نمایش داده می شود .

سازنده ي اين نرم افزار در خصوص معضلات آن نيز ابراز كرده است :

-کندی نرم افزار
2-نقص در لیست درس ها که معمولا چند درس اضافی که مربوط به رشته ی دانشجو هم نیست میاورد .
3-تداخل با اتصالات VPN و  نرم افزار های فیلترشکن که در نسخه ی فعلی این نوع ارتباطات لزوما باید قطع بشوند .
4-…

جهت دانلود نرم افزار انتخاب واحد به لينك زير مراجعه فرماييد.

» دانلود نرم افزار انتخاب واحد «

جهت آموزش از نحوه ي استفاده از اين نرم افزار به ادامه ي مطلب مراجعه فرمائيد:

آموزش استفاده از نرم افزار:
1. در صفحه ی اول متنی برای شما قرار دادیم که پیشنهاد می کنم یکبار مطالعه کنید .سپس روی کلید «بعدی» کلیک کنید و تا لود شدن لیست رشته ها صبور باشد .

2. پس از اینکه لیست تمام رشته ها لود شد شما به صفحه ی تنظیمات هدایت میشوید .در این صفحه ابتدا جنسیت و سپس رشته ی خود را انتخاب و در نهایت روی کلید بعدی کلیک کنید و تا لود شدن لیست تمام دروس رشته ی خود منتظر بمانید .

3. در صفحه ی جدید که مشاهده می کنید دو تا لیست وجود دارد ، لیست بالائی درس هائی است که در این ترم برای رشته ی شما ارائه شده و لیست پائینی درس هائی است که شما میخواهید بردارید. برای انتخاب درس از لیست بالائی و یا حذف درس از لیست پائینی کافیست روی نام درس دوبار کلیک کنید .بعد از انتخاب دقیق لیست درس های مدنظر خود روی بعدی کلیک کنید .

4. وقتی شما به صفحه ی چهارم یعنی نمایش کلاس ها هدایت میشود به این معناست که لیست کلاس های شما آماده است .حالا شما دو انتخاب جهت مشاهده ی لیست کلاس های خود دارید :
1-مشاهده ی تقریبا آنلاین :
این نوع مشاهده به این ترتیب است که شما بازه ی زمانی مورد نظر خود را مشخص می کنید (که در حالت پیشفرض روی 30 ثانیه قرار دارد)و روی مشاهده کلیک می کنید .در این جا برای شما جدولی به نمایش در خواهد آمد که حاوی لیست تمام کلاس های مطابق انتخاب های شماست .
و این لیست در بازه ی زمانی مورد نظر شما به روز رسانی میشود و لیست جدید را نمایش میدهد .
2-خروجی فایلی :
در این قسمت برنامه به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات کلاس های خود را در قالب Excel ، HTML و یا Text File روی هارد خود ذخیره کنید تا بتوانید ویرایش کنید و لیست کلاس های مورد نظر خود را پیدا کنید.
به این منظور ابتدا از منوی «ذخیره با فرمت» نوع فرمت مورد نظر خود را انتخاب و سپس روی کلید ذخیره کلیک کنید ، در نهایت مسیری را جهت ذخیره ی فایل خود مشخص کنید و روی OK کلیک کنید .
و پس از اینکه استفادیتان با نرم افزار به پایان رسید روی کلید بعدی و یا انصراف کلیک کنید .

به زودي اطلاعات بيشتري در خصوص سازنده ي اين نرم افزار در اختيار شما دانشجويان عزيز قرار خواهيم داد.

نكته 1 : روز گذشته بر خلاف توضيحات داده شده توسط سايت مبني بر حذف انتخاب واحد دانشجوياني كه شنبه انتخاب واحد كرده اند برخي از واحد ها اخذ شده بود و انتخاب واحد خيلي از دانشجويان حذف نشد .

نكته 2 : در خصوص باز شدن ركورد هاي دانشجويان نيز طبق اخبار رسيده از سوي برخي از دانشجويان همچنان سايت دچار مشكل بوده و چند ساعتي ! تا باز شدن ركورد برخي از دانشجويان طول كشيده است ، و البته دانشكده ها هيچ پاسخي به دانشجويان معترض نداده ، و اگثرا خطوط تلفن اشغال و يا بي پاسخ باقي مانده اند. اميدواريم مسئولين به اين معضلات رسيدگي كنند تا در روز هاي آتي از ميزان مشكلات كاسته شود.

2 پاسخ

  1. […] آموزش از نحوه ي استفاده از اين نرم افزار به اینجا مراجعه […]

  2. […] تر در خصوص نرم افزار انتخاب واحد كه توسط مهدي زارعي طراحي شده مطلبي نوشتيم و به درخواست […]

بیان دیدگاه