نتایج انتخابات تشکل جامعه اسلامی تی جی

**  نتایج انتخابات جامعه اسلامی اعلام شد ، طبق خبرهای رسیده محمدرضا نیکو حرف با کسب 170 رای به عنوان نفر اول و محمد معین دبیر سابق جامعه با 115 رای نفر دوم شدند.

سه نفر بعدی نیز به شرح زیر رای کسب کردند :

3- سید محسن ربیعی

4- مهدیه دربندی

5- نرگس ضامنی

محمد معین با کسب تنها یک رای بیشتر از نفرات سوم و چهارم  تا حدودی شانس انتخاب دوباره به عنوان دبیری ، توسط شورای مرکزی را از دست داد.
محمد علی معین دانشجوی رشته ی صنایع است که در ابتدای حضور یکساله اش بر صندلی دبیری جامعه تا حدودی رضایت دانشجویانی را که عضو جامعه بودند کسب کرده بود اما رفته رفته و با بروز اتفاقات و اختلافات مختلف از مقبولیت اولیه اش افتاد تا جاییکه در امروز او تنها توانست دو سوم رای نفر اول یعنی محمد رضا نیکو حرف را کسب کند.

** در سوی دیگر انجمن علمی شیمی نیز خود را برای برگزاری مراسم انتخابات هیئت مدیره اش آماده می کند . قرار است این انتخابات در روز شنبه 8 خرداد برگزار شود . تمامی دانشجویان ، حق رای در این انتخابات را دارا می باشند.

** مسابقات پل کاغذی به همت انجمن عمران برگزار خواهد شد . این مسابقات در روز سه شنبه 11 خرداد از ساعت 14:30 در نمازخانه دانشکده فنی برگزار خواهد شد . کلیه دانشجویان علاقه مند از هر رشته ای می توانند در این مسابقات شرکت کنند.
در این بین عده ای از دانشجویان پاسخ این سوال را از انجمن عمران خواستار بودند که » با وجود وسعت دانشکده فنی چرا این چنین مسابقاتی را باید در نمازخانه برگزار کنید ؟ «

ما نیز کم و بیش با این دوستان هم عقیده ایم . اگر این مسابقات حتی در فضای جلوی نمازخانه برگزار می شد بازخورد بهتری داشت و دانشجویان بیشتری با این دست مسابقات آشنا می شدند چون برای عده ی کثیری از دانشجویان وارد شدن به نمازخانه و در آوردن کفش و تحمل بوی نامناسب فضا و … سخت است.

نقد فیلم 2012 در تی جی

نهمین دوره انتخابات جامعه اسلامی دانشگاه دیروز برگزار شد.
همزمان با این انتخابات برنامه هایی نیز توسط این تشکل تدارک دیده شده بود که نقد و بررسی فیلم 2012 و قرعه کشی و … از این دست بود .
کلیه دانشجویان می توانستند در این قرعه کشی که هدیه های آن سکه ی طلا و فلش مِمُوری بود ،  شرکت کنند .
قرار بود جلسه ی نقد و بررسی فیلم 2012 نیز از ساعت 13 تا 15 با حضور آقای مطهری نیا استاد دانشگاه امام صادق و جناب آقای فتحی برگزار گردد که این برنامه با حدود نیم ساعت تاخیر آغاز شد.


در ابتدای این جلسه فیلم کوتاهی با عنوان «سیره ی عملی امام خمینی » برای دانشجویان پخش شد و پس از آن قرعه کشی اول انجام شد که طی آن آقای محمد نوری برنده ی سکه طلا و همچنین خانم خاکپور ، آقای خلیل زاده و آقای اسدی برنده فلش مموری 4 گیگ شدند.
پس از به نمایش در آمدن چند اسلاید از فعالیت های جامعه اسلامی و همچنین آشنا کردن دانشجویان با این تشکل توضیحات زیر توسط مجری برنامه ارائه شد:
– تشکل جامعه اسلامی در سال 1376 از سوی وزارت کشور مجوز گرفته است
– اولین تشکل مستقل تهران جنوب است
– 13 سال سابقه ی فعالیت در زمینه های مذهبی ،علمی دارد
– کلاسهای آموزشی و اردوهای زیارتی  متعددی برگزار کرده و کاملا دانشجویی اداره می شود
و …
و اما نقد فیلم 2012 :


جناب مطهری نیا با ضعیف خواندن فیلم بحث را آغاز کرد سپس پرسید : » 2012 چه ربطی به امام زمان دارد ؟»
سپس ایشان با بر شمردن نشانه های ظهور و همچنین نام بردن از فیلمهایی مانند هری پاتر ، اسپایدر من ، آخر دنیا ، زمان تغییر ، محاصره ، رمز داوینچی ، من افسانه ام و چندین و چند فیلم دیگر ادامه دادند سینمای آمریکا باعث ترویج خرافه گری در دنیاست که البته این نظر ایشان با واکنش تند برخی از دانشجویان همراه شد.
هر چه آقای مطهری نیا بیشتر در این باره پیش می رفتند صدای منتقدین ایشان بیشتر می شد تا جاییکه دانشجویان حاضر در جلسه خواستار برگزاری دومین قرعه کشی شدند تا بتوانند آمفی تئاتر را ترک کنند . پس از قرعه کشی دوم در حالیکه هنوز پخش منتخبی از فیلم آغاز نشده بود نیمی از جمعیت سالن را ترک گفتند .

حواشی برنامهای دیروز جامعه اسلامی :
– مجری برنامه با اجرای ضعیف و دور از انتظار خود باعث نارضایتی دانشجویان شده بود .
– گفته شده هدایا و جوایز اهدا شده از سوی دبیر دوره ی هشتم ( کاندیدای فعلی) جامعه اسلامی به این تشکل اهدا شده است.
– آقای مطهری نیا نماد المپیک را نیز در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار دادند و المپیک 2012 را صهیونیستی خواند که با اعتراض دانشجویان مواجه شد ، می توانید گوشه ای از اظهارات ایشان را اینجا ببینید .
– در بیرون سالن کیک و آبمیوه و همچنین ناهار به دانشجویان، توسط تشکل جامعه اسلامی داده می شد.
– تعداد شرکت کنندگان در انتخابات بسیار خوب ارزیابی شده است .
– بنرهای تشکل جامعه اسلامی و همچنین ایده ی رسم رد پا بر روی زمین تا محل اخذ رای بسیار جالب و جدید شمرده شده که البته برخی معتقدند این کار حیف و میل کردن بودجه ایست که از جیب دانشجویان پرداخت شده است.


– استفاده از عبارت  selection به جای  election در بنرهای تبلیغاتی انتخابات تعجب دانشجویان را بر اینگیخته بود.

نکته :
جامعه اسلامی دیروز در حالیکه یکی از شلوغترین و پر کارترین روزهایش را پشت سر گذاشت همزمان در دانشکده صنایع نیز همایشی را تحت عنوان «میزگرد تخصصی مهندسی صنایع» برپا کرد.

تاریخ امتحانات+مسابقات فوتبال+انجمن عمران

* شایعه ی تغییر تاریخ امتحانات مدتی بود که دهان به دهان بین دانشجویان می گشت تا جایی که حتی عده ای تاریخ شروع امتحانات را اول خرداد ماه اعلام می کردند ، در این بین سامانه اینترنتی تهران جنوب نیز با اعلام 14 خرداد به عنوان اولین روز امتحانات بر شایعات دامن زد. بحثهایی در کلوب و بین دانشجویان شکل گرفت و داغ شد و عده ای خود را برای اعتراض دسته جمعی به تغییر تاریخ امتحانات آماده کردند همه چیز بر اضطراب دانشجویان می افزود تا اینکه به طور رسمی و طی اعلامیه هایی دانشگاه اعلام کرد تاریخ امتحانات به جز در مواردی خاص به مانند گذشته برگزار می شود.
به همگی شما دانشجویان پیشنهاد می کنیم تاریخ کلیه ی امتحانات خود را یکبار دیگر بررسی کنید.

* در هفته ی گذشته اعلانی بر سالن تربیت بدنی نصب شده بود که طی آن از دانشجویان دانشکده فنی دعوت به عمل آمده بود تا در یک دوره مسابقات فوتبال دانشجویی شرکت کنند ، هرچند این اعلان مدت بسیار کمی بر دیوار بود و هرچند تاریخ ثبت نام در آن بسیار کم (تا 30 اردیبهشت) ذکر شده بود اما با خبر شدیم تعداد تیمهایی که اعلام آمادگی کرده اند قابل توجه بوده ، مطمئنا در آینده از برگزاری این مسابقات گزارشهایی را تهیه خواهیم نمود.

(جایی برای عکس)

* متن زیر توسط نایب دبیر انجمن علمی مهندسی عمران جناب آقای خانعلیزاده به ایمیل ما در تاریخ 18/4/2010 ارسال شده که از به تاخیر افتادن انتشار آن پوزش می خواهیم.

به نام یگانه مهندس هستی

«انجمن علمی مهندسی عمران» از ابتدای آغاز به فعالیت خود همواره تلاش‌های گسترده‌ای را برای ایجاد زمینه‌های رشد علمی دانشجویان این رشته تخصصی و عینیت بخشی به تئوری‌های آموزشی دانشگاه در فضای کارگاهی و بازار کار انجام داده است.
در همین راستا این انجمن برنامه‌های گسترده‌ای را برای ترم جاری درنظر گرفته است که مهمترین آنها به شرح زیر است:

1- برگزاری مسابقه بین دانشگاهی «پل کاغذی»: انجمن علمی مهندسی عمران سال گذشته دوره اول این مسابقات را در سطح دانشگاه و در میان رسته‌های مختلف دانشگاهی برگزار کرد که با استقبال گسترده دانشجویان ربرو شد. در ان مسابقات گروه‌های مختلفی از رسته‌های معماری، مکانیک، معدن، کامپیوتر و … در مسابقات شرکت کردند و هنر خود در ساخت یک سازه با مصالح کاغذی را به نمایش گذاشتند. این تجربه مثبت برای انجمن عمران انگیزه‌ای شد تا دور دوم این مسابقه را با هدایت یکی از اساتید محترم دانشگاه – جناب مهندس حسینی – برگزار کند. این مسابقه اواخر اردیبهشت ماه در دانشکده فنی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دفتر انجمن علمی مهندسی عمران واقع در طبقه سوم ساختمان شماره یک مراجعه کنند.
2- برگزاری همایش دو روزه با محوریت مسائل مربوط به صنعت آب، هیدرولیک و صنایع وابسته. در این همایش که در هفته ابتدایی خردادماه برگزار خواهد شد، با همکاری دکتر پیرستانی – معاونت امور بین‌الملل دانشگاه – مقالات متعددی از اساتید و دانشجویان برگزیده کشور در زمینه علم هیدرولیک ارائه خواهد شد و کارگاه‌های آموزشی در این زمینه برگزار می‌شود.
3- ارائه بسته ویژه کارشناسی ارشد با همکاری موسسه آموزش عالی ماهان برای دانشجویان این رشته.
انجمن عمران برنامه‌های متنوع دیگری برای این ترم در نظر گرفته است که همدانشگاهیان عزیز برای آگاهی از آنان می توانند به دفتر انجمن مراجعه کنند.
با تشکر
مهدی خانعلی زاده – نایب دبیر انجمن علمی مهندسی عمران

وبسایت ارتباطی یکی از اساتید دانشکده صنایع

با خبر شدیم استاد مجیری یکی از اعضای هیئت علمی مهندسی مکانیک تهران جنوب  و استاد درس مقاومت مصالح دانشکده صنایع وبسایتی طراحی کرده اند که در آن  جزوات، نمرات، منابع درسی و … را برای استفاده دانشجویان ارایه می کنند . ( آدرس وبسایت استاد مجیری http://www.mojiriedu.com )

اگر باقی اساتید دانشکده فنی و صنایع نیز وبسایتی (ویا حتی وبلاگی) مشابه راه اندازی کنند می توان فاصله ی بین استاد و دانشجو را از بین برد و بازدهی درسی را به شدت افزایش داد.

نکات :

1 – تا به حال تلاش کرده ایم اخبار را کوتاه نقل کنیم که همه ی دانشجویان بتوانند تا انتهای خبر را بخوانند اما گویا در خبر قبلی عده ای از دانشجویان تا انتهای مطلب را نخوانده بودند و در روزهای شنبه و یکشنبه به دانشگاه رجوع کرده اند و برخی نیز ایمیل زده  و تعطیل بودن یا نبودن دانشکده را از ما پرسیده اند  که اگر تا انتهای مطلب و نکته ی ذکر شده را می خواندند مشکلی برایشان پیش نمی آمد ، البته ما هم از این به بعد تلاش می کنیم تا با بزرگنما (BOLD) کردن اخباری از این دست توجه شما را به موضوعات مهم بیشتر جلب کنیم.

2 – تاریخ حذف اضطراری این ترم 25 تا 28 اردیبهشت اعلام شده است.

3 – درباره خبر تجمعی صنفی در دانشکده صنایع که گفته شده قرار است در روز سه شنبه برگزار شود پرس و جو کردیم که متاسفانه به نتیجه ای درخور اعلام نرسیدیم اگر خبر کاملتری دارید می توانید در بخش پاسخهای این خبر بنویسید.

نمایشگاه کتاب

بهنمایشگاه کتاب،  ساعت 20 روز شنبه 25 اردیبهشت ماه به پایان می رسد .

امکان استفاده از بن الکترونیکی بانک صادرات در نمایشگاه امسال نیز وجود دارد که  شما می توانید با ورود به سایت http://tibf.ir ابتدا ثبت نام کرده و پس از دریافت کد رهگیری به همراه کارت دانشجویی و یک کارت شناسایی و بیست هزار تومان پول و  پس از ایستادن در صفی 3 هزار نفری به بن 40 هزار تومانی خود برسید .

البته خبر جالب توجه ای که دریافتیم بسیار متعجبمان کرد :

«با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون بانک اطلاعاتی حاوی اسامی اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه را ارسال نکرده است، تأیید دانشجویان و اعضای محترم هیأت علمی این دانشگاه مشروط به ارسال کارت شناسایی معتبر است.»

یعنی دانشجویان دانشگاه آزاد یا مجهول الهویه هستند یا مفقود الاثر و یا … که تنها با ارائه ی کارت شناسایی جزو دانشجویان به حساب می آیند !

پس نوشت : البته خبر نمایشگاه کتاب به گوش همه رسیده اما  به خاطر انتشار دیر هنگام این خبر از تمامی دانشجویان عزیز معذرت خواهی می کنیم .

نکته : بالاخره و پس از کش و قوسهای فراوان طبق گفته ی وزیر علوم دانشگاههای تهران شنبه و یکشنبه تعطیل اعلام شد.

نقد و بررسی شعر

هشتمین جلسه ی نقد و خوانش شعر طبق وعده ی کانون ادب با حضور استادان گرامی و دانشجویان در آمفی تئاتر دانشکده فنی برگزار شد.
در این جلسه چندین استاد و دانشجو از شهر ها و دانشگاه های دیگر نیز حضور یافته بودند همچنین قرار بود استاد عبدالجبار کاکایی نیز در جمع دانشجویان دانشکده فنی حاضر شده و آثار آنها را نقد کنند که با تاخیری 1 ساعت و نیمه ایشان نیز وارد سالن شدند.

در ابتدای این جلسه که به همت دفتر فرهنگ اسلامی برگزار شده بود صندلی های آمفی تئاتر پر شد به طوری که عده ای از دانشجویان که کمی با تاخیر به مراسم رسیده بودند نتوانستند جایی برای نشستن پیدا کنند و ناچار به ترک آمفی تئاتر شوند.

اجرای این برنامه بر عهده ی علی شاکرانه بود که در طول برنامه گهگاه چند بیتی می خواند و در انتها خود نیز به مانند سایر دانشجویان یکی از آثار خود را خواند که شعر او اثر طنز جلسه نیز بود.
به دلیل وجود برخی حساسیت ها مسئولین کانون ادب تصمیم گرفته بودند تمامی کسانی که علاقه دارند اشعارشان خوانده شود ، متن شعر مورد نظرشان را از قبل به ایمیل کانون ادب ارسال کنند و پس از بررسی مجاز به شرکت در برنامه شوند.

از نکات جالب برگزاری این جلسه خالی ماندن ردیف اول صندلی ها تا پایان بود ، ردیفی که برای معاون آموزشی ، معاون پژوهشی ، ریاست دانشکده و … در نظر گرفته شده بود که طبق معمول ِ همیشه باز هم مسئولین افتخار ندادند تا در جمع دانشجویان حاضر شوند البته به هیچ عنوان فکر نکنید که مسئولین نخواستند تا با دانشجویان روبرو شوند بلکه به خاطر ِ داشتن وظایف مختلف و رسیدگی به کارهای روی زمین مانده ی دانشجویان وقت سر خاراندن ندارند چه برسد به آنکه بخواهند در یک جلسه ی ادبی شرکت کنند !!!!
از مهمانان جلسه می توان به اساتید گرامی ، آقایان حسینیان و نصرتی نیز اشاره کرد.

** به دلیل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشکده فنی و شکوه چهارشنبه 22 اردیبهشت از ساعت 13 تا 20:15 و پنجشنبه و شنبه 23 و 25 اردیبهشت از 7:30 تا 20:15 به دلیل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ،تعطیل می باشد همچنین پنجشنبه 30 اردیبهشت از ساعت 13 تا 20:15 به دلیل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پیام نور نیز دانشکده تعطیل می باشد.

و اما از فرهنگ …

نمایش ابراهیم 31 اردیبهشت هشتاد و نه مصادف با 21 می 2010 در کوهستان واریش به کارگردانی بابک مُهری اجرا خواهد شد. جهت حضور در اجرا و کسب اطلاعات به  www.abraham.avtheatre.ir مراجعه کنید. اجرای ابراهیم فقط یکبار و یکروز ، آخرین جمعه ی اردیبهشت خواهد بود و شما 8 ساعت در کوهستان خواهید بود با ابراهیم.

«ابراهیم فرسنگ فرسنگ سفری داشت تا خدایش،»

تعدادی از دانشجویان سابق و حال حاضر تهران جنوب جزو مجریان این برنامه هستند.

به تازگی با خبر شدیم در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از طرف دانشکده فنی دانشگاه تهران جنوب یک گروه در بخش خارج از مسابقه ی دانشجویان غیر تئاتری اجرا خواهند داشت . این جشنواره از 10 اردیبهشت شروع شده و تا 18 اردیبهشت ادامه خواهد داشت که اجرای تهران جنوبی ها در جدول این جشنواره ، روزهای 12 و 13 اردیبهشت در سالن ماه حوزه ی هنری با عنوان » مرده خور ها » به کارگردانی احسان الله دادی  ذکر شده است .

چهارشنبه 15 اردیبهشت کانون ادب دفتر فرهنگ اسلامی یک جلسه ی نقد و خوانش شعر با حضور عبدالجبار کاکایی و جمعی از اساتید ادبیات دانشگاه آزاد در آمفی تئاتر دانشکده فنی برگزار خواهد کرد ، برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبلاگ kanuneadab.blogfa.com مراجعه کنید همچنین می توانید اشعار خود را همراه با نام به نشانی اینترنتی kanune.adab@yahoo.com یا به دفتر فرهنگ واقع در ساختمان شماره ی یک دانشکده ی فنی اتاق 1001 ، خانم فضائلی  ارسال نمایید.

نکته :

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران جنوب به منظور بازدید از حمام فین و گلاب گیری سفری یک روزه را به کاشان مختص خواهران در روز جمعه 10 اردیبهشت برگزار کرد که امیدواریم این اردوها در راستای شادابسازی دانشجویان هرچه بیشتر و با کیفیت تر ادامه پیدا کند.